December 7, 2022 by wip

Biroul de design care utilizează inteligența artificială în design & build – Pick Two Studio

Pick Two Studio este o companie de design interior care îmbină pasiunea pentru realizarea unor spații spectaculoase cu tehnologiile moderne care asigură realizarea eficientă a acestor proiecte. Discutăm cu cei doi fondatori ai companiei, despre cum noile tehnologii care au revoluționat domeniul designului în industria HoReCa și nu numai.

Un interviu alături de Sebastian Mîndroiu, Founder, Managing Partner, Interior Architect

Care sunt principalele obiective ale strategiei de business și principalele realizări ale  Pick Two Studio? În ce domeniu vă desfășurați activitatea?

Pick Two Studio este un birou de design interior care realizează proiecte pentru spații din industria HoReCa (hoteluri și restaurante), birouri sau alte spații de business precum cabinete dentare, spații destinate sportului etc.

Principalul nostru obiectiv este, după cum spune și misiunea noastră, să transformăm visele în realitate. Atunci când am fondat compania, în 2013, nu credeam că putem ajunge la o echipă de 25 de designeri de interior și arhitecți. A fost un vis pe care am reușit să-l îndeplinim și totodată este, până la acest moment, cea mai mare realizare a noastră.

Care sunt principalele repere ale activității companiei în primele luni ale anului? Cum au evoluat acestea comparativ cu anul trecut și care sunt estimările pentru întreg anul?

2022 ne-a depășit așteptările. Suntem foarte aproape de a realiza o cifră de afaceri de 1 milion de euro, pentru prima dată. Avem peste 110 proiecte în lucru, comparativ cu 80 proiecte realizate în 2021. Suprafața proiectelor de anul acesta, un alt indicator pe care îl monitorizăm, depășește 25.000 de metri pătrați. Ca să fac o comparație – este cam cât 50 de stadioane de fotbal.

Care sunt previziunile privind activitatea companiei pe viitor? 

Pentru viitor, începând cu 2023, o să lăsăm puțin creionul din mână și-o să luăm șurubelnița și ciocanul. Mai precis, ne propunem nu doar să desenăm ci să și construim – practic să lansăm un serviciu de design & build, care să transpună în realitate proiectele pe care le desenăm. Și să facem asta în cel mai rapid și eficient mod posibil.

Care au fost cei mai importanți trei factori care au marcat evoluția businessului?

PickTwo Studio este un business de echipă. Într-o industrie în care talentele individuale sunt glorificate, venim o schimbare de paradigmă.

Un alt factor important a fost dorința noastră de a privi lucrurile ca pe un business și nu ca pe un studio creativ și atât. Asta s-a reflectat în deciziile noastre de business și s-a transpus în strategia noastră de creștere.

Al treilea element a fost dorința fiecărui membru al echipei de a evolua și de a ieși în afara zonei lui de confort, lucru care a generat creștere individuală și a condus indirect la evoluția echipei, a business-ului.

Cum comentați contextul actual social și economic? Investiți în business capital propriu. Este dificil în acest context? 

“Dacă ți-e frică de lup, nu intri în pădure” spunea cineva mai celebru decât mine. Cam așa văd eu contextul economic – nu e ușor, dar dacă tot ne-am apucat de acest business, e de datoria mea și a partenerului meu, să căutăm și să găsim cele mai bune soluții. Probleme vor fi mereu – economice, sociale, politice… E important să ai un mindset de învingător.

Cum ați construit brandul și cu cine? Povestiți-ne pe scurt despre brand.

Am început în 2013, alături de Radu, proaspăt ieșiți de pe băncile facultății. Ne doream să construim un brand, nu numai un studio care să fie dependent de numele noastre. Voiam de atunci să putem construi o echipă și să creștem. Ne loveam de problema clienților români care voiau totul ieftin, repede și bine. Așa am ajuns să ne intersectăm cuThe Project Management Triangle – un concept din economie care vorbește despre utopia celor 3. Și ne-am dat seama că pentru a avea success, ne trebuie o alegere pragmatică – așa că alegem mereu 2 din 3, și pragmatismul ne urmărește în abordarea noastră a business-ului.

Cum vă recrutaţi angajaţii în condiţiile crizei de personal calificat, cum îi pregătiţi şi cum le creşteţi performanţele? 

Ținem interviuri cu posibili candidați cu regularitate – mai concret ne întâlnim cu 1-2 persoane săptămânal. Candidații vin fie din recomandări, fie din social media sau direct din universitate. Mulți dintre ei au văzut proiectele noastre pe undeva și le-am stârnit curiozitatea, li se pare interesant să proiecteze hoteluri și restaurante. Pentru colegii care sunt deja aici – îmi place să cred că reușim să construim un mediu de lucru în care toată lumea are o voce și un mediu care încurajează performanța. Oricând cineva își dorește să iasă din tipare și să facă ceva în plus, suntem primii care susținem inițiativa.

Cum se manifestă influența și efectul digitalizării asupra companiei dumneavoastră?

Cred că suntem deja o companie profund digitalizată. Unul din primele noastre obiective, în 2015 – 2016, a fost să eliminăm hârtia. Iar acest lucru, într-un birou de arhitectură, nu e treabă ușoară. Desenele noastre sunt în format digital, folosim deja un ERP pentru gestionarea task-urilor zilnice, mai multe softuri pentru proiectare, inclusiv un software bazat pe AI – inteligență artificială, care ne ajută să obținem timpi foarte buni de proiectare.

Ce planuri de dezvoltare aveţi: inovații, extinderi?

Principala revoluție prin care trece industria noastră este utilizarea AI-ului, a inteligenței artificiale. Este vorba de o serie de tool-uri de software care scurtează dramatic timpul de producție al unui proiect. Ce facem acum este să folosim aceste tool-uri, care au apărut doar anul acesta. Ne dorim să fim primul studio care folosește AI la o scară largă în România. Avem deja concepte în lucru care au fost acceptate de către client după o serie de propuneri făcute cu ajutorul AI-ului. Cel de-al doilea pas, strict legat de inteligența artificială, este folosirea unui tool realizat de o companie din Estonia, care folosește AI-ul pentru realizarea de liste de cantități și plasarea de comenzi pentru proiecte de design interior.

Ce vă motivează să vă treziți în fiecare dimineață să faceți business în România?

Mă trezesc zi de zi cu gândul la norocul pe care îl am să pot îmbunătăți viața unor oameni care și-au pus speranța în PickTwo. Atât colegii mei cât și clienții noștri au nevoie de noi, iar dorința mea personală este să fac cât mai bine ceea ce fac și cât mai multe pentru ei.

 

 

Interviu alături de Radu Călin Founder, Managing Partner, Interior Architect

Care sunt principalele obiective ale strategiei de business și principalele realizări ale  Pick Two Studio? În ce domeniu vă desfășurați activitatea?

Pick Two Studio a fost fondat în 2013 cu scopul de a adăuga valoare clienților prin livrarea de concepte de design interior personalizate, ce aduc la pachet o atmosferă și o emoție unică fiecărui proiect. Primul obiectiv al strategiei de business a fost să ne asigurăm că proiectarea va fi una realistă și posibil de implementat, în consecință și urmărirea întregului proces de la partea de design la partea de build a fost obligatorie.

Ulterior, a urmat și scalarea companiei și implicit a echipei, plecând de la o formulă restrânsă și ajungând în prezent la o echipă de 25 de arhitecți și designeri de interior.

Am început cu domeniul ospitalității, pentru că aici simțeam că ne putem exprima cel mai ușor conceptele. Ulterior am abordat și alte funcțiuni, precum birouri, spații de retail, hoteluri, cluburi de fitness, recent și partea de clinici medicale. În viitorul apropiat ne vom îndrepta atenția și mai mult către zona de office, unde recentele trenduri de remote work au dus la nevoia de a adapta conceptele designului de birouri.

Care sunt principalele repere ale activității companiei în primele luni ale anului? Cum au evoluat acestea comparativ cu anul trecut și care sunt estimările pentru întreg anul?

Cred că în cazul oricărui model de business, cifra de afaceri va fi întotdeauna un indicator important în identificarea puterii de dezvoltare. În cazul nostru, în ultimii doi ani am reușit să ne dublăm cifra de afaceri de la un an la altul, urmând ca anul acesta să depășim pentru prima dată pragul de 1 milion de euro. Pe lângă cifra de afaceri în sine, luăm în calcul numărul de proiecte pe care am reușit să le contractăm, suprafețele fiecărui proiect și tipul de investiție pe care îl pot genera. Un exemplu concret este anul 2021 în care am semnat 80 de proiecte, oferind consultanță pentru un buget cumulat de aproximativ 12 milioane de euro. Anul acesta am depășit deja cifrele și performanțele anului trecut.

Care sunt previziunile privind activitatea companiei pe viitor?

Începând cu 2023, vom oferi un serviciu complet de tip one-stop-shop. Ne dorim să acționăm ca un integrator de design and build, cu ajutorul căruia vom putea implementa conceptele noastre într-un mod mai eficient, cu aceeași calitate foarte bună dar un termen de livrare mult mai scurt.

Care au fost cei mai importanți trei factori care au marcat evoluția businessului vostru?

Primul factor important a fost atunci când am înțeles pe deplin cum funcționează și ce impact au modelele de business pe care am ales să le implementăm, precum și valoarea și impactul pe care designul interior îl are în dezvoltarea unui brand.

Al doilea factor care ne-a ajutat să creștem, apoi să scalăm echipa companiei, a fost să înțelegem nevoile oamenilor. Totul într-un spectru global, fie că a fost vorba de end-userii lucrărilor noastre, fie că a fost vorba de clienții noștri, sau de propria echipă.

Al treilea factor – care cred eu că a fost cel mai important, se află în cutia de pe umeri, respectiv, mentalitatea noastră de creștere, învățare și dezvoltare constantă.

Cum comentați contextul actual social, economic? Investiți în business capital propriu. Este dificil în acest context? 

Eu cred că timpul este cel mai important capital propriu, iar aici investiția este evidentă. Despre cât de dificil este? Contextul se va schimba constant, cred că important este nu uităm ceea ce ne-a făcut să supraviețuim și să evoluăm indiferent de condițiile date. Avem  puterea incredibilă de a ne adapta.

Cum ați construit brandul și cu cine? Povestiți-ne pe scurt despre brand.

Simplu, alături de Sebastian, după ce am absolvit facultatea. În 2013 am pornit afacerea ca un studio design cu scopul de a construi ceva mai mare, mai valoros decât noi.

Ne doream să livrăm concepte de impact, eram deschiși să colaborăm și să învățăm cât mai multe despre business-uri. Toate briefurile noastre aveau în componență o ipoteză din Triunghiul Managementului de Proiect potrivit căreia, atunci cand implementezi un proiect trebuie sa ai în vedere trei factori – timpul de execuție, bugetul și calitatea – dar oamenii pot  alege doar două opțiuni dintre acestea! De aici și numele studioului –  PickTwo.

Cum vă recrutaţi angajaţii în condiţiile crizei de personal calificat, cum îi pregătiţi şi cum le creşteţi performanţele? 

Ținem o serie de interviuri, săptămânal sau lunar, sau de fiecare dată când se ivește ocazia. Avem o serie de crash-course-uri interne pentru perioada de inducție, iar ceea ce ne-a ajutat să ne dezvoltăm de-a lungul anilor a fost să susținem cu recurență o structură, o planificare și un tracking, folosind anumite instrumente digitale. Eu cred că motivăm prin oferirea unui cadru în care se simtă împuterniciți să facă și spună ceea ce își doresc.

Cum se manifestă influența și efectul digitalizării asupra companiei dumneavoastră?

Din acest punct de vedere pot spune că suntem foarte aproape de o companie de IT, cred că peste 90% din procesul de design îl concepem cu ajutorul uneltelor digitale. Provocarea în următoarea etapă va fi să inserăm cat mai multe tool-uri digitale în partea de build. Din 2023, vom implementa câteva soluții bazate pe inteligența artificială, cu ajutorul cărora vom eficientiza procesul de implementare.

Ce planuri de dezvoltare aveţi: inovații, extinderi?

În 2023, ne dorim să adoptăm technologia AI în toate procesele noastre de lucru. Există câteva unelte pe care le vom incorpora în procesul de design. În acest sens menționez DALL-E și Midjourney, aceste “saas”-uri ne vor potența conceptele și spori creativitatea și diversitatea de soluții.

În procesul de build pregătim o colaborare cu un startup din Estonia. Tool-ul reprezintă o platformă digitală bazată pe inteligența artificială pentru profesioniștii în design interior, care economiseste timp prețios la căutarea de produse și managementul proiectelor.

Ce vă motivează să vă treziți în fiecare dimineață să faceți business în România?

Vreau sa transform lumea-n care trăiesc într-un un loc mai frumos și vreau să ofer oamenilor un alt punct de vedere asupra realității. Una de care să se bucure.

Faptul că pot face asta într-un business crescut cu pasiune și cu o echipă unită ca a noastră, mă face sa fiu mereu treaz, interesat, avid de cunoștințe pentru a fi inovativ.

This website uses cookies to analyze traffic and enhance your experience. Learn more

Accept