March 24, 2023 by wip

Amenajarea spațiilor office: de la utilitar la “instagramabil” & ospitalier

Dupa o perioada de stagnare din cauza pandemiei generate de COVID 19, industria de constructii a generat o crestere semnificativa in 2021 si 2022. Investitorii care doresc sa construiasca sau sa reamenajeze spatiile de birouri vor sa isi cunoasca cat mai bine angajatii, sa creeze spatii care sa se plieze pe nevoile si cererile lor, dar si sa aduca un design atractiv, inovativ si functional.

Design-ul interior reprezinta un element extrem de important in estetica pe care un brand o are. Daca pana acum se punea accent doar pe estetica locatiilor din HORECA sau din industria hoteliera, in zielele noastre spatiile office sunt din ce in ce mai vizate pentru a fi transformate din locurile modeste si utilitare, intr-unele instagramabile si extrem de primitoare.

Ne-am dorit sa intelegem in ce directie o va lua designul interior in ceea ce priveste birourile si zonele office, cum sunt privite aceste locuri dupa pandemie, care sunt criteriile dupa care sunt alese echipele de design interior, dar si sa aflam parerea celor care au ales sa lucreze cu noi de-a lungul timpului. Asa ca am realizat un studiu de piata impreuna cu firma de research IZI data. In randurile de mai jos iti vom prezenta cateva concluzii relevante.

 

Cum am realizat studiul?

Pentru a avea rezultate cat mai complete, am ales sa facem un mix intre metoda cantitativa (chestionare online pentru persoanele cu putere de decizie din companii care au apelat sau au de gand sa apeleze la astfel de servicii) si cea calitativa (interviuri cu persoane eligibile din companii), iar studiul s-a desfasurat pe o perioada de aproape doua luni de zile.

Am avut patru obiective importante:

  • atitudinile si obiceiurile oamenilor in contractarea si utilizarea serviciilor;
  • identificarea etapelor din procesul de decizie;
  • care sunt nevoile clientilor actuali dar si a celor potentiali;
  • care este nivelul de satisfactie al clientilor care au beneficiat de serviciile Pick Two Studio.

 

 

Designul interior – din ce în ce mai important pentru business

Design-ul interior incepe sa devina din ce in ce mai important pentru business-uri. In urma studiului realizat in colaborare cu iZi data  am descoperit ca 60% dintre cei care au avut cel putin un proiect de design interior sunt barbati, iar 72% dintre cei care au intentie pentru un proiect de design interior sunt femei, cu cifre de afaceri de peste 1.000.000 euro/an, respectiv sub 100.00 euro/an. Mai multe detalii despre profilul demografic al respondentilor poti citi aici.

Interesul pentru designul interior al spatiilor office a crescut si asta pentru ca managerii isi doresc sa le vina in intampinare angajatilor cu un spatiu primitor, care sa ii inspire, sa ii relaxeze si sa le creeze un mediu proprice productivitatii si starii de bine.

 

 

La birou, ca in vacanta – Stilul exotic in fruntea clasamentului 

Cand vine vorba despre amenajarile interioare pentru birouri, stilul exotic a fost selectat de 42% dintre respondenti ca fiind alegerea ideala pentru infrumusetarea spatiului de lucru. Iar noi suntem complet de acord pentru ca se iese din zona de confort si se doreste un spatiu instagramabil, placut vizual. In plus, orice loc in care se pune accent pe culoare, texturi, materiale si mobilier in linii neobisnuite, rupe acea seriozitate stabilita de stilul office. Astfel, echipa devine mult mai relaxata, creativa, dornica sa vina la birou si sa isi petreaca pauzele in zona de lounge sau in colturile special amenajate.

Urmatoarele stiluri alese in acest domeniu au fost cel industrial 21%, retro 21%, scandinav 5% si traditional 11%.

 

Spatiul office dupa pandemie – Co-working, creatie & colaborare

Design-ul interior al birourilor devine la fel de important precum cel al locatiilor din industria HORECA. Acesta trebuie sa atraga oameni prin atmosfera creata, sa le ofere un sentiment de originalitate si personalitate. Si cum altfel daca nu printr-un proiect de design atent gandit pentru activitatile, nevoile si dorintele echipei. Reconfigurarea rolului pe care biroul il are trebuie realizat in detaliu alaturi de niste profesionisti.

Un spatiu cochet, plin de culoare, birouri reglabile pe inaltime, scaune ergonomice si cu echipamente moderne, ii va incuraja pe angajati sa vina mai des la birou dupa o perioada extinsa de work from home. In plus, este important ca sectorul office sa isi indrepte atentia catre un amestec de design, locatie (amplasare) si activitati.

Cu cat spatiul de lucru este mai aerisit, luminos, are plante naturale, biblioteci cu carti si zone de co-working, cu atat oamenii vor fi mai dornici sa se reintoarca.. Unii chiar isi vor dori sa descopere mai bine business-ul si chiar sa se angajeze.

 

De la utilitar la marketing – Biroul ca showroom al companiei

Pas cu pas birourile devin showroom al companiei. Iar asta nu este un lucru rau, ci, din contra, unul chiar extrem de util.

Integrarea elementelor din identitatea de brand in design-ul interior poate transforma amenajarea intr-un mic tool de marketing care atrage atat anagatii sa lucreze din nou din office, personal nou, dar si posibili noi clienti.

Design-ul interior trebuie sa atraga prin atmosfera creata, sa transmita originalitate si bun gust. Oamenii nu isi mai doresc „o cladire clasica tip A. Sa poata deschide geamul, sa aiba aer si lumina naturala”. Vor personalitate, spatii instagramabile, intime, si gandite pentru nevoile lor. Si chiar daca respondentii ne-au marturisit ca sunt blocati in contracte de chirie care mai dureaza cativa ani, nevoia de a atrage angajatii spre birou urgenteaza necesitatea unui proiect de design interior adecvat locului. 

 

 

Birouri ospitaliere & instagramabile: noua tendita

Biroul trebuie sa fie un spatiu ospitalier, care sa inspire si sa expire creativitate si personalitate. Este important atat pentru cei care vin si lucreaza zi de zi, dar si pentru cei care ii calca pragul pentru prima oara.

Indiferent ca alegi stilul exotic, scandinav, industrial, modern sau retro, pentru zona de birouri, cele mai importante doua aspecte pe care trebuie sa le iei in considerare sunt: tipologia oamenilor care lucreaza, precum si domeniul de activitate.

De exemplu, pentru o echipa de marketing alcatuita din persoane ce fac parte din generatia Y si Z, un birou in nuante puternice, cu elemente geometrice, multe plante verzi si mobilier cu linii curbate ar fi o optiune ideala – creste creativitatea si ofera energie pe parcursul zilei. Pentru o echipa din domeniul contabilitatii, de exemplu, cu persoane preponderant din generatia X, un spatiu amenajat in culori calde, cu tablouri, zone de lounge cu mobilier confortabil si decoratiuni cat mai minimaliste poate fi o optiune perfecta.

 

Schimbarile din piata – Motiv suficient pentru investiția in design interior

In urma studiului efectuat am descoperit ca 32% dintre respondenti aleg sa investeasca intr-un proiect de design interior din cauza schimbarilor sau a noilor cerinte pe care piata le are. Pe urmatorul loc se afla nevoia de a aduce o schimbare sau o imbunatatire spatiului si pe locul al treilea sunt cei care aleg sa faca acest pas doar daca schimbarea face parte din obiectivele stabilite de companie.

Este tare important sa constientizezi care este motivul pentru care alegi sa faci aceasta investite si sa  intelegi ca va ajuta la dezvoltarea business-ului. Daca vrei sa iti faci angajatii sa isi doreasca sa revin la birou, tine cont de schimbarile pietei, dar si de nevoile pe care acestia le au. Cu cat ei se vor simti mai intelesi, apreciati si li se va oferi spatiul necesar pentru dezvoltare, cu atat nivelul de satisfactie cu munca va fi mult mai mare. 

 

 

Specialistul in design  vs. coordonarea pe cont propriu

O concluzie pe care am extras-o din studiu este ca 90% dintre respondentii clienti Pick Two prefera sa apeleze la un specialist pentru tot ceea ce inseamna coordonare si realizare a proiectului. De asemenea, 73% dintre respondentii clienti au mentionat ca isi doresc sa apeleze direct la un arhitect atunci cand au o idee clara despre ceea ce isi doresc in loc sa foloseasca solutii de tip do it yourself.

Ne bucuram cand vedem ca tot mai multa lume alege sa lucreze cu o echipa profesionista, mai ales cand vine vorba despre designul interior al unui spatiu office. Avand o vasta experienta in amenajarile de retail si office, stim sa identificam oportunitatile, precum si punctele slabe ale spatiului, oferind astfel cele mai bune solutii de amenajare. 

 

Dupa ce criterii se alege un designer de interior?

Cand vine vorba despre criteriile de alegere a arhitectului, respondentii studiului au mentionat mai multe caracteristici importante, cea mai des mentionata fiind creativitatea. Aceasta este urmata de seriozitate, portofoliu si pret. Comunicarea buna, transparenta, capacitatea de adaptare la schimbare si increderea oferita de arhitect sunt si ele criterii de baza cand vine vorba despre alegerea echipei de lucru.

Calitatea livrabilelor este cel mai important aspect pentru 63% dintre respondenti, urmat de timpul scurt de asteptare 27% si, pe ultimul loc, cu 10%, pretul cel mai mic pentru proiectare. Oamenii aleg din ce in ce mai mult calitatea in detrimentul pretului, chiar daca vine la pachet cu un cost ridicat. 

Am scris mai multe despre ce face designerul de interior aici.

 

 

De ce PickTwo – ce cred clientii nostri

Clientii PickTwo intervievati au o afinitate mai mare pentru calitate fata de segmentul clientilor celorlalte agentii. Scorul NPS (NET PROMOTER SCORE) este de 73%.  Cei 26 de clienti Pick Two participanti la studiu au inregistrat un scor foarte bun, fara niciun detractor (note de la 0 la 6) inregistrat. Iar cand vine vorba despre recomandari, doar note de 8, 9 si 10 au fost oferite.

Persoanele cu care am lucrat de-a lungul timpului ne-au apreciat pentru munca depusa, dar si pentru cunostintele solide de arhitectura si design pe care le avem. Astfel, in studiu am primit feedback-uri precum: „sunt flexibili, oportunisti, focusati pe proiect”, „sunt foarte atasati de proiect si exacti din punct de vedere al livrabilelor”, „sunt seriosi si onesti – spun atata pot, nu promit ceva ce nu pot oferi” si „vin in mod constrant cu idei, dar mereu se adapteaza la ideea clientului”.

Cand beneficiezi de sprijin personalizat si specializat, amenajarea unui birou este un proces mult mai usor de parcurs. Pick Two este un studio de design interior care creeaza solutii personalizate pentru spatii office, de retail sau ospitalitate. Asa ca, daca ai una sau mai multe idei pentru business-ul tau, insa nu stii de unde sa incepi, iti stam la dispozitie.

This website uses cookies to analyze traffic and enhance your experience. Learn more

Accept