October 17, 2023 by wip
Amenajare recepție/lobby- Hotel, pensiune, clinică medicală, cabinet stomatologic
Zona de lobby, numita si receptie, este spatiul dintr-o unitate de cazare, ori o cladire de birouri sau servicii, in care clientii sunt intampinati si condusi catre celelalte locatii ale cladirii. Pentru a satisface cat mai bine nevoile tuturor celor care ii trec pragul, aceasta trebuie gandita cat mai in detaliu alaturi de o echipa profesionista care sa stie cum poate face o compartimentare si o amenajare optima. Confortul, intimitatea si calitatea obiectelor sunt caracteristici importante intr-un astfel de proiect. Afla in randurile urmatoare tot ce trebuie sa stii si care sunt cele mai relevante informatii dupa care trebuie sa te ghidezi pentru amenajarea potrivita a unei receptii.
Ce înseamnă mai exact amenajarea recepției și în ce constă
Zona de lobby a unei cladiri sau receptia este prima incapere pe care vizitatorii tai o vor vedea, indiferent ca este vorba despre un hotel, o clinica sau un salon de infrumusetare. Tocmai de aceea este important sa iei in calcul nu doar aspectele estetice ale locului, precum si cele functionale. Iar pentru a face acest lucru, trebuie sa urmezi cativa pasti importanti:
- Masoara cu atentie spatiul: cu cat ai mai clare dimensiunile locului, cu atat vei reusi, impreuna cu echipa de specialisti, sa conturezi cat mai bine spatiul tinand cont de nevoile angajatilor, dar si de cele ale vizitatorilor;
- Seteaza un buget realist: crearea unui buget trebuie facuta in prima parte a proiectului. Chiar daca pare dificil, este important sa stii unde te situezi pentru a vedea ce fel de finisaje sau produse poti folosi pentru realizarea si finisarea zonei de lobby;
- Acorda atentie finisajelor alese: opteaza pentru finisaje si obiecte de mobilier cu un grad de uzura cat mai rezistent. Zona de lobby nu este un loc in care iti doresti sa faci rabat la calitatea produselor, fiind o zona cu trafic intens zi de zi.
Amenajarea recepției/lobby-ului în funcție de clădire
Fiecare tip de cladire vine cu specificul sau, implicit cu design-ul propriu. Tocmai de aceea, gasirea locului potrivit pentru lobby sau receptie inca de la inceputul proiectului, te poate ajuta sa iti faci o idee mai buna asupra spatiului. Tot in acel punct poti identifica care sunt punctele forte, ori cele slabe, si sa actionezi in consecinta.
Amenajare recepție/lobby pentru unități de cazare (hotel, pensiune, etc)
Lobby-ul unui hotel ori a unui centru de wellness este prima zona pe care clientii tai o vor vedea din unitatea de cazare, asa ca este foarte important ca aceasta sa fie primitoare si cat mai confortabila. Nu aglomera spatiul cu prea mult mobilier, accesorii sau iluminat excesiv. Creeaza o atmosfera relaxata, intima, folosind culori cat mai blande si un sistem de iluminare bine gandit. Canapelele, fotoliile si masutele de cafea trebuie si ele sa fie de buna calitate, cu un design cat mai placut, dar sa fie si practice. Multi clienti pot alege sa lucreze, ori sa isi petreaca timpul pana cand camera lor este eliberata, asa ca lobby-ul trebuie sa fie locul potrivit pentru retragere.
Amenajare recepție/lobby pentru corporații sau clădiri de birouri
Receptia sau lobby-ul unei cladiri de birouri este situata aproape de intrarea principala a acesteia. De regula, acest spatiu este gandit si proiectat astfel incat sa ofere confort si intimitate celor care aleg sa treaca pragul spatiului. Estetica nu este mai prejos, deoarece se doreste a se integra aceleasi culori, elemente decorative sau corpuri de iluminat la fel ca in restul amenajarii birourilor office. Pentru a avea o continuitate vizuala, dar si pentru a trece de la aspectul utilitar la cel instagramabil, amenajarea locatiilor ospitaliere, implicit a corporatilor, a inceput sa fie mult mai luata in serios de catre proprietari. Daca spatiul iti permite, integreaza, pe langa zona de receptie, si o mica zona de lounge, de lectura sau chiar de servire a unor bauturi sau gustari.
Amenajare recepție/lobby pentru clinici medicale
Cand vine vorba despre amenajarea unei clinici medicale, pentru proprietari design-ul nu reprezinta o prioritate. Insa, respectarea tuturor normelor sanitare si de siguranta, impreuna cu punerea in valoare a spatiului prin finisaje, lumini si design, le poate oferi pacientilor o experienta inedita.
Pentru amenajarea locului ghideaza-te, in primul rand, dupa estetica brand-ului si valorile sale. Culorile, stilul si fonturile folosite sunt foarte relevante intr-un astfel de proiect. De asemenea, alegerea unui mobilier rezistent la uzura ar trebui sa fie un criteriu foarte important.
Amenajare recepție/lobby pentru cabinete stomatologice
Amenajarea unui cabinet de stomatologie se aseamana destul de mult cu cea a unui cabinet medical general. Chiar si aici este imporatant modul in care este compartimentat spatiul, astfel incat normele de siguranta sa fie respectate, insa sa existe si un design interior placut. In functie de dimensiunea totala a spatiului, zona de receptie a locului poate fi una de dimensiuni mari sau reduse, insa, indiferent de acesta, atmosfera trebuie sa fie una confortabila si primitoare. Poti crea un astfel de loc cu ajutorul culorilor, a mobilierului folosit, dar si a decoratiunilor (plante verzi, tablouri). Tinand cont ca este un loc frecvent vizitat, alege materiale rezistente la uzura si cat mai practice.
Amenajare recepție/lobby pentru saloane de înfrumusețare
Atunci cand ne gandim la un salon de infrumusetare, inevitabil caracteristica ce tine de estetica este mult evidentiata. Un astfel de spatiu nu doar ca trebuie sa ofere confort persoanelor care frecventeaza locatia, insa trebuie sa se alinieze si cu caracteristicile principale ale intregii amenajari.
Evita aglomerarea mobilierului si a masutelor de cafea pentru a nu incarca spatiul excesiv, insa alege canapele, fotolii, scaune cat mai confortabile si ergonomice. Ofera-le clientilor o lumina buna pentru a putea citi sau pentru a se relaxa in timp ce isi asteapta randul, ori atunci cand sunt intre proceduri. Cat despre decorul spatiului, opteaza pentru culori cat mai specifice brand-ului si evita folosirea elementelor kitchoase.
Ce trebuie să luăm în calcul în amenajarea recepției
Amenajarea unei receptii, indiferent ca este vorba despre un birou, o clinica medicala, un salon de infrumusetare, ori chiar despre un hotel, trebui gandita cat mai in detaliu. Sunt anumite caracteristici ce nu trebuie omise, astfel incat spatiul sa beneficieze de cel mai potrivit tratament inca din stadiul de proiect. In plus, o atentie mare acordata la inceput, te poate scapa, pe viitor, de cheltuieli neprevazute.
Alegerea pardoselii potrivite
Zona de lobby a unei cladiri este, poate, cel mai frecventat spatiu dintr-o cladire, asa ca aceasta nu trebuie neglijata cand vine vorba despre finisajele folosite. Podeaua este un element esential pe care trebuie sa-l iei in considerare inca de la inceputul amenajarii intregului spatiu.
Poate cea mai importanta caracteristica a pardoselii folosite este ca aceasta sa fie rezistenta la uzura. Tocmai de aceea este bine sa alegi finisaje premium, in urma unor sesiuni de consultanta bine definite, pentru ca produsul ales sa fie unul potrivit traficului intens. De asemenea, aceasta trebuie sa fie antiderapanta pentru a preveni accidentele, dar si un bun izolant termic astfel incat sa reduca pierderile de caldura ale spatiului si chiar, pe termen lung, sa imbunatateasca eficienta energetica.
Materialul din care este realizata este si el foarte important. In functie de specificul locatiei in care va fi folosita, poti opta pentru o podea din lemn, gresie sau piatra. Indiferent de alegerea facuta, asigura-te ca aceasta este usor de igienizat, tinand cont de nevoile tale, precum si de traficul zilnic pe care il estimezi.
Alegerea mobilierului potrivit pentru recepție/lobby
Pentru a avea o atmosfera primitoare si confortabila, zona de receptie trebuie sa fie spatiul care face trecerea lina intre zonele locatiei. Mobilierul joaca un rol foarte important, cu toate ca, acesta, de cele mai multe ori, este achizitionat doar din considerente estetice, utilitatea fiind lasata pe ultimul loc. Cand te gandesti la piesele de mobilier pe care urmeaza sa le folosesti, ia Ii calcul, in primul rand, care este dimensiunea spatiului, cat de mult vor fi folosite, apoi bugetul pe care il ai disponibil.
Toate obiectele trebuie sa fie usor de intretinut si sa fie confectionate din materiale durabile, rezistente la uzura. De asemenea, stilul lor, culorile folosite si gradul de confort sunt niste criterii importante de luat in considerare. Fiind un spatiu vizitat frecvent, este bine sa investesti inca de la inceput in elemente cat mai calitative, chiar daca costul va fi unul mai ridicat.
Alegerea canapelelor și fotoliilor
Atunci cand ai ajuns in punctul in care trebuie sa alegi canapelele si fotoliile pentru amenajarea receptiei, ia in considerare bugetul, calitatea oferita si confortul. Alegerea elementelor ar trebui facuta abia dupa ce ai toate masuratorile facute cu atentie de catre specialisti, dar si o lista cu cele mai potrivite obiecte pentru nevoile tale si stilul abordat.
Culorile si materialele folosite sunt foarte importante, deoarece ele pot influenta stilul amenajarii intr-o mare masura. Confortul nu este un moft, ci un criteriu foarte important pentru o zona care va gazdui, zilnic, zeci de persoane. Asa ca pastreaza un echilibru intre estetica, confort, calitate si consulta-te intotdeauna cu echipa de specialisti care se va ocupa de proiect.
Alegerea pupitrului/biroului recepționerului
Pupitrul sau biroul pentru zona de receptie trebuie, in primul rand, sa se incadreze in dimensiunile spatiului. Degeaba aduci un pupitru cu dimensiuni mari, daca zona ta de lobby este micuta. Nu vei mai avea loc pentru mobilierul destinat clientilor, iar locul va fi unul extrem de aglomerat.
De asemenea, stilul pupitrului este la fel de important precum este si mobilierul folosit. Ia in considerare nu doar modul in care arata, ci si cum este compartimentat. Indiferent ca are spatii pentru depozitare, dulapuri, sertare sau zone deschise, acestea trebuie gandite cat mai in detaliu pentru a le usura munca angajatilor. Materialul din care este confectionat pupitrul defineste stilul locatiei, asa ca acorda importanta acestui aspect si alege un pupitru care sa se plieze perfect pe nevoile si design-ul locatiei.
Cum te poate ajuta Pick Two în amenajarea spațiului
Atunci cand beneficiezi de sprijin personalizat si specializat, amenajarea unei receptii sau a unui lobby poate fi un proces mult mai usor de parcurs. PickTwo este un studio de interior design care creeaza solutii personalizate pentru spatii de retail, office si de ospitalitate. Chiar daca poate, la prima vedere, nu intelegi importanta colaborarii cu o echipa specializata, iti spunem doar ca:
proiectul va avea un parcurs mult mai lin datorita specialistilor care vin cu o pregatire temeinica in spate;
- nu va trebui sa te mai documentezi pe cont propriu pentru intreaga amenajare;
- nu va fi nevoie sa creezi tu un concept coerent si sa alegi culorile sau mobilierul potrivit;
- vei primi machete 3D cu propuneri de design si de mobilier pe dimensiunile exacte ale locatiei;
- te vom ajuta si cu definirea identitatii de brand (visual language, graphic design, brand architecture si branded environments).
Asa ca, dacă ai una sau mai multe idei pentru design-ul interior al unui lobby, însă nu știi de unde să începi, îți stăm la dispoziție.