July 1, 2022 by wip

Design interior pentru birou / sediu firma – Totul despre cum amenajam spatiile office 

„Placerea cu care iti faci meseria se reflecta in munca”, spunea Aristotel. Insa astazi nu doar dragostea fata de activitate influenteaza calitatea muncii, ci si mediul de lucru, pentru ca biroul este locul in care ne petrecem cea mai mare parte din zi. Asa ca o amenajare de birou reusita este un must. Mediul in care lucram are, intr-adevar, efecte asupra calitatea muncii noastre, iar acest lucru se intampla pentru ca intreaga stare de spirit este influentata de designul interior al biroului. 

Un spatiu steril, in nuante alb-negru-gri, sarac in decoratiuni interioare, poate cauza o stare de angoasa. In acelasi timp, un spatiu creativ, incarcat de decoratiuni, cu peretii vopsiti in culori aprinse, poate fi caza anxietatii si oboselii premature la locul de munca. 

Echilibrul este cheia cand vine vorba de o amenajare de birou realizata ca la carte. 

Trebuie insa luat in considerare si faptul ca spatiile de birouri au caracteristici infrastructurale diferite, care influenteaza compartimentarea si designul. Poate proiectul este o amenajare de birou mic, poate biroul este mare sau poate intrebarea este „cum arată o amenajare de biroul la geam?”. Atunci cand subiectul discutiei este un proiect de amenajare birou de serviciu toate intrebarile legate de planul biroului trebuie sa primeasca un raspuns pentru folosirea eficienta a fiecarei zone. De exemplu, orice birou are nevoie de spatii de depozitare. Acest lucru poate fi dificil in cazul unui birou mic. La fel de bine, haosul se poate instala si intr-un birou mare din cauza spatiilor de depozitare, daca acestea nu sunt distribuite sau folosite inteligent.

 

Alegerea stilului preferat de design interior este, de asemenea, importantă. O amenajare de birou feng shui este o alegere populara, insa implica multa grija in alegerea si plasarea pieselor de mobilier si decor in incapere. O amenajare minimalista este complet diferita, de pilda, de o amenajare vintage. 

 

De asemenea, domeniul muncii trebuie sa fie si el luat in calcul intr-o amenajare de birou. Pentru desfasurarea activitatii intr-un mod fluid, o amenajare de birou pentru avocati este complet diferita de amenajarea biroului unui psiholog. Cum anume difera si de ce este important sa iei in calcul aceste variabile vei vedea in cele ce urmeaza.

 

Amenajare biroului/sediului tinand cont de dimensiuni 

Cand vine vorba de dimensiunile unui birou lucrurile sunt, fara doar si poate, mai dificile in cazul amenajarii unui birou mic decat in cazul unui birou mare. Spatiul redus poate fi o provocare in crearea zonelor folosite pentru depozitare si in pastrarea unei atmosfere aerisite vizual, in care nu te simti sufocat. 

Un pas pe care te sfatuim sa nu il sari este proiectarea atenta a spatiului inainte sa incepi sa amenajezi si vizualizarea a mai multe sugestii de decor. In aceasta etapa recomandarea noastra este sa apelezi la serviciile unui arhitect sau ale unui designer de interior – noi suntem aici pentru tine! Filosofia noastra este sa dam oricarui proiect un suflu nou, sa gasim un concept unic, perfect pentru spatiul amenajat si personalitatea lui. 

Fie ca amenajezi un birou mic, fie unul mare, acorda atentie proporțiilor si ai grija sa folosesti fiecare centimetru din incapere. Poti face acest lucru prin realizarea mobilierului la comanda sau prin folosirea catorva trucuri de design ingenioase. Un birou mic, de exemplu, va parea mai spatios daca alegi sa folosesti rafturi si biblioteci plutitoare, suspendate, care nu ocupa intreaga suprafata a unui perete.

 

Amenajarea unui birou mic

Foto: Proiect Pick Two // URBAN LABS

Amenajarea unui birou mic trebuie sa fie, inainte de toate, practic. Nu incarca incaperea inutil, evita piesele masive si nu exagera cu elementele de decor, in spacial cu cele de mari dimensiuni. Alege un mobilier simplu, foloseste cateva accesorii, plante si postere de arta in amenajare si atat. 

Ia in calcul spatiile de depozitare si felul in care urmeaza sa le folosesti. Plaseaza, de exemplu, elementele la care apelezi cel mai des intr-o parte usor accesibila.

 

Amenajarea unui birou mare

Foto: Proiect Pick Two // Skin Media

Desi un spatiu generos poate parea usor de amenajat, lucrurile nu sunt tocmai atat de simple pe cat par. Daca nu iei in calcul proportiile camerei atunci cand o mobilezi si decorezi imaginea generala la finalul amenajarii poate fi dezordonata, haotica si incongruenta. Planifica in detaliu designul interior, luand in calcul toate variabilele pentru o imagine de ansamblu unitara si armonioasa.

 

Amenajarea spatiului de birouri in functie de tipul acestuia

Amenajarea spatiului de birouri in functie de tip trebuie sa urmeze o linie stilistica si sa serveasca activitatilor desfasurate. Analizeaza, asadar, intreg spatiul si gandeste-te la toate incaparile ca parte dintr-un intreg.

 

Design interior pentru un birou single

Foto: Proiect Pick Two // Skin Media

Un design de interior pentru un birou single nu ridica foarte multe probleme si este, probabil, cel mai simplu de amenajat atunci cand vorbim despre amenajarea biroului in functie de tipul acestuia. Desi este important sa incorporam elemente difinitorii pentru estetica generala, un birou single este, adesea, definit stilistic de amprenta personala al celui care il foloseste. 

 

Amenajarea unui birou dublu 

Foto: Proiect Pick Two // URBAN LABS

 

O amenajare a unui birou dublu are este de asemenea construita pe abordarea stilistica generala, insa stilul personal al celor care-l folosesc poate fi usor introdus prin piese de decor si alte elemente stilistice care sa imbine frumosul cu utilul.

 

Cum se amenajeaza birourile open space

Foto: Proiect Pick Two // V7 Hub

Cum se amenajeaza birourile open space depinde, in esenta, de fluxul de lucru din firma sau companie. Esential este insa ca fiecare angajat in parte sa dispuna de aceleasi conditii de lucru – de la spatiul disponibil, la dotari secundare. Sugestia noastra este folosirea principiului simetriei intr-o amenajare de birou open space.

 

Cum amenajezi fiecare spatiu al biroului 

Fiecare zona dintr-un birou are o utilitate specifica, asa ca amenajarea trebuie adaptata utilizarii practice a acestora. La baza sta insa identitatea vizuala a spatiului, despre care o sa povestim in cele ce urmeaza.

 

Amenajarea receptiei

Receptia este o zona cu trafic intens care trebuie sa fie usor accesibila vizitatorilor. Ca regula generala, aceasta este amplasata la intrarea in firma sau companie. Stilul de amenajare trebuie sa fie cald si primitor, intrucat acest spatiu este decisiv in formarea primei impresii. Sfatul nostru este sa creezi o zona confortabila de asteptare si o zona de autoservire cu apa, cafea, ceai sau alte bauturi.

 

Biroul managerial – idei de amenajare 

Biroul managerial trebuie sa se alinieze, la randul lui, esteticii generale a spatiului, dar piesele de mobilier, precum biroul si scaunul, si finisajele sunt foarte importante in acest caz. Pentru ca aici au loc toate discutiile importante, designul interior adoptat trebuie sa contureze o imagine profesionista si de incredere.

 

Cum amenajezi zona operativa a spatiului de birouri

Amenajarea zonei operative este guvernata de aceleasi reguli importante in amenajarea birourilor open space. Intregul concept de amenajare este construit injurul activitatii angajatilor. Spatiile de lucru trebuie sa fie proportionate egal, simetric si sa urmeze estetica generala a designului interior. Zona operativa poate fi insa personalizata de fiecare individ in parte. 

 

Sala de sedinta

Foto: Proiecte Pick Two

In primul rand, salile de sedinta trebuie sa fie spatioase si bine ventilate. Piesele de mobilier, in spacial scaunele, trebuie sa fie alese atent – acestea trebuie sa fie confortabile si din materiale de calitate. Atunci cand amenajezi sala de sendinta trebuie sa tii cont de spatiul personal al celui care sta in scaun, asa ca scaunele trebuie plasate la distante rezonabile unele de celelalte. Modul de desfasurare al sedintelor, tipul de evenimente si tipul de activitati gazduite de sala de sedinta sunt, de asemenea, variabile de luat in calcul in amenajare.

 

Ce trebuie sa nu lipseasca din bucataria unui birou

Amplaseaza bucataria intr-o zona bine luminata ori iluminata artificial corespunzator – recomandam lumina calda si lumina naturala, pentru o ambianta relaxanta si autentica. Trebuie sa fie, in plus, o camera bine aerisita si, de preferat, nu ingusta – acest lucru ingreuneaza traficul. Realizeaza mobilierul pe comanda, pentru a fi sigur ca profiti din plin de spatiu, mai ales daca bucataria din biroul tau este mica.

 

Amenajarea bailor

Amenajarea bailor intr-un spatiu de birouri trebuie sa incorporeze elemente din estetica generala a spatiului sau sa fie complet neutre. Recomandat este insa sa pui accentul pe functionalitatea si calitatea obiectelor sanitare. Alege finisaje rezistente, pentru ca baile fac parte din categoria spatiilor din birou cu trafic intens.

 

Zona de relaxare

Zona de relaxare dintr-un birou este guvernata de natura activitatii si de nevoile angajatilor. Un lucru important este sa alegi mobilier confortabil si sa creezi o ambianta relaxanta. Poti sa integrezi jocuri sau alte tipuri de activitati. O masa de sah, o tabla de Darts sau un colt mic de citit sunt doar cateva idei.

 

Cum influenteaza domeniul de activitate amenajarea biroului

Domeniul de activitate este, fara indoiala, unul dintre pilonii pe care se construieste conceptul de amenajare. Nevoile de amenajare difera de la un domeniu la altul. Intr-o companie din domeniul IT, de exemplu, optimizarea spatiului din punct de vedere practic este cea mai importanta, iar intr-un birou de avocatura este esential sa creezi spatii de depozitare corespunzatoare si sa iei in calcul fluxul de dosare, acte si hartii, astfel incat acestea sa fie usor de gasit si accesat.

Agentiile de publicitate opteaza, adesea, pentru amenajari creative. Mobilierul este modern, iar paleta cromatica aleasa este cea care defineste identitatea vizuala a spatiului, care este decorat dinamic.

 

Domeniul IT – cum amenajam spatiul de birouri

Atunci cand amenajezi un birou IT, pastreaza spatiul curat. Ai grija ca zonele de lucru sa fie bine definite si mobilierul confortabil. Te sfatuim sa alegi piese ergonomice si sa tii cont de recomandarile medicale in amenajare. Fii atent, de exemplu, ca monitorul sa nu se afle foarte aproape de ochii angajatului – distanta recomandata este de 50 – 65 cm.

 

Amenajarea unui birou din domeniul Marketing/Publicitate

Orice spatiu care gazduieste amenajari creative are nevoie de un design creativ. Recomandarea noastra este ca, in marketing si publicitate, pe langa zonele de lucru individuale sa amenajezi si zone colaborative de lucru.

 

Cum amenajam un birou de avocatura/notariat

Avocatii si notarii lucreaza, zilnic, cu zeci sau sute de hartii. Acestea trebuie sa fie protejate si usor de reperat pentru a simplifica procesul de lucru, asa ca inainte de toate trebuie sa te asiguri ca ai nu doar un spatiu, ci si un sistem eficient de organizare.

 

Firma de contabilitate – cum amenajam biroul

Un design modern sau unul industrial sunt idei bune pentru amenajarea unui birou dintr-o firma de contabilitate. La fel ca-n cazul amenajarii unui birou de avocatura, spatiile si sistemele inteligente de depozitare si organizare pentru dosare si acte este esential.

 

Ce trebuie sa nu lipseasca din biroul unui psiholog/terapeut

Biroul unui psiholog sau al unui terapeut trebuie sa fie cald, calm si primitor, un mediu in care clientii se simt in siguranta. Recomandam folosirea unor piese de mobilier moi si confortabile si a unor plante naturale decorative.

 

Stiluri de amenajare a biroului

In ultimii ani, arhitectii si designerii de interior au gasit in amenajarea birourilor o provocare incitanta. Pentru ca felul in care lucram se schimba incontinuu, iar cu el si nevoile si asteptarile pe care le avem de la spatiul de lucru, bunastarea psihica a angajatului a devenit un factor de luat in seama. Astfel ca arhitectii si designerii au inceput sa vina cu solutii creative pentru spatii de lucru optimizate, concepte care se bazeaza atat pe estetica si solutii practice, cat si pe nevoile celor care petrec mult timp la birou.

Zonele de relaxare la birou sunt inca o noutate in amenajari, la fel si bucatariile. Designul biofil este o disciplina care se concentreaza pe importanta elementelor din natura in spatii, de la lumina naturala, la plante verzi sau pereti vii, decorati cu licheni si plante verticale. Acest tip de elemente decorative au fost incorporate in design in scopul sustinerii bunastarii angajatilor.

Cromatica a revenit in centrul atentiei, de data aceasta fiind stabilita nu doar in functie de gusturi, ci si de influenta pe care o are, potrivit stiintei, asupra starii de spirit. Portocaliul energic, verdele, galbenul si nuantele de albastru se numara printre preferatele designerilor de interior.

 

Biroul modern

Biroul modern este amenajat simplu si practic. Este un spatiu aerisit, in care patrunde lumina naturala sau in care exista numeroase corpuri de iluminat artificial cu lumina calda sau neutra si piese de mobilier simple si actuale. Decorul, intr-un birou modern, nu este niciodata extravagant.

 

Stilul minimalist in amenajarea biroului

Stilul minimalist in amenajarea biroului presupune alegerea unor elemente cu un design simplu, alese cumpatat. Stilul minimalist pune accentul pe functionalitate, pe linii drepte, texturi fine si materiale fara imprimeuri. Din punct de vedere cromatic, tonurile de alb, negru, gri si alte nuante neutre sunt preferate. Obiectele decorative sunt adesea abstracte sau lipsesc.

 

Spatiul de birouri in stil contemporan

 

Spatiul de birouri in stil contemporan este decorat cu elemente care se regasesc in tendintele curente, insa iti recomandam sa nu te ghidezi in totalitate dupa tendinte. Cel mai bine este sa alegi mobila si elemente de decor atemporale.

 

Stilul industrial pentru birou

Foto: Proiect Pick Two // City Grill Office

Stilul industrial pentru birou propune o amenajare dinamica, cu elemente metalizate si nuante bogate de gri. Poti insera, ici colo, accente de culoare, dar fara sa exagerezi. 

 

Se poate amenaja un birou in stil vintage/romantic? 

Stilul vintage se potriveste in special firmelor mici. Este un stil personal si usor de personalizat, intrucat toate piesele alese spun o poveste.

 

Elementele de identitate vizuala si branding: cum le integrezi in design

Foto: Proiect Pick Two // Heineken HQ

Elementele de identitate vizuala nu spun doar povestea designului interior ales, ci spun povestea brandului. Daca stilurile si variabilele prezentate pana acum in acest articol au vorbit mai mult despre nevoile angajatilor, brandig-ul si identitatea vizuala se refera la ce ajunge la clienti. 

 

Branding-ul este un element de baza al afacerii, care se reflecta in tot ce faci si in felul in care te prezinti. Este tool-ul care iti consolideaza imaginea, legatura cu clientii si influenteaza perceptia tuturor celor care intra in contact cu brandul tau. Asa ca incorporarea designului interior in aceasta imagine pe care vrei sa o proiectezi in lume este absolut necesara, pentru ca este o parte integrală din imaginea de ansamblu si din identitatea afacerii tale.  

 

Cand vine vorba de alegerea unui tip de design interior trebuie sa iti pui urmatoarele intrebari: 

  1. Care este domeniul in care activez?
  2. Care este povestea domeniului? Ce il caracterizeaza?
  3. Care este povestea afacerii mele? (ex: este o afacere de familie?)
  4. Ce vreau sa transmit oamenilor?
  5. Cui mă adresez?
  6. Care este stilul meu (nostru) general de comunicare? Este unul clasic, cu mesaje minimaliste, sau unul jucaus si dinamic?
  7. Ce adjective as alege sa imi descriu afacerea?

 

Raspunsurile la aceste intrebari te vor aduce mai aproape de a descoperi identitatea brandului tau, dar o parte fundamentala este realizarea unui moodboard – o suma de imagini inspirationale, font-uri de texte, citate si palete de culori menite sa transmita ce-ti doresti ca brandul tau sa comunice clientilor si potentialilor clienti.

Aceasta colectie te va ajuta in alegerea pieselor de mobilier, de exemplu, in alegerea cromaticii generale si a pieselor de decor. In plus, iti va oferi ocazia sa-ti vezi ideile cu ochii mintii si sa iei decizii smart in amenajarea biroului, pentru un design coerent. De altfel, fara un design interior coerent nu putem spune ca un spatiu are o identitate definita. 

Expertiza unui arhitect sau a unui designer de interior este indispensabila in aceasta etapa a proiectului tau, asa ca echipa PickTwo iti sta la dispozitie.

 

Cum amenajezi un spatiu office pentru cresterea productivitatii 

Cu cat ai mintea mai limpede si te simti mai relaxat, cu atat muncesti mai bine si esti mai eficient. Munca sub presiune, in zgomot, cu dureri de spate de la scaunul incofortabil ori cu dureri de cap de la eforturile de concentrare pe care le depui in aceste conditii nu este benefica nici pentru angajat, nici pentru angajator. Asa ca este important ca spatiul de lucru sa aduca beneficii tuturor angajatilor. Cum amenajazi un spatiu office pentru cresterea productivitatii:

 

  1. Opteaza pentru piese de mobilier ergonomice.
  2. Pastreaza spatiul curat, ordonat si bine organizat. Implementeaza, daca vrei, un sistem propriu de organizare.
  3. Asigura-te ca spatiul este luminat. Daca nu beneficiezi de lumina naturala foloseste corpuri de iluminat artificial cu lumina neutra.
  4. Decoreaza biroul cu plante verzi.
  5. Pune angajatul si nevoile lui in centru conceptului de amenajare pentru un workflow eficient.
  6. Creeaza spatii de relaxare si destindere.
  7. Creeaza spatii de lucru colaborativ.
  8. Pune la dispozitia angajatilor (cel putin) o selectie de bauturi nonalcoolice – cafea, ceai, apa infuzata etc.

 

Iluminarea in birou

Lumina este indispensabila in spatiul de lucru, asa ca iluminarea in birou trebuie sa fie foarte buna. Daca nu beneficiezi de lumina naturala apeleaza la corpuri de iluminare artificiala cu lumina neutra, care sa creeze conditii ideale de luminozitate.

 

Cromatica – cum pot influenta culorile productivitatea

Asa cum am amintit anterior, este dovedit stiintific faptul ca paleta cromatica aleasa ne influenteaza starea de spirit. Exista culori care au un efect energizant, precum portocaliul, culori cu un efect calmant, precum galbenul, dar si culori care pot avea un impact negativ. Un perete rosu, de exemplu, poate induce o stare de agitatie si poate fi cauza migrenelor.

Selecteaza o paleta cromatica echilibrata. Combina armonios nuantele si pastreaza un echilibru – astfel poti integra orice culoare, chiar si pe cele care, folosite excesiv, au efecte negative. Moderatia este cheia.

 

Alegerea mobilierului

La birou cu totii petrecem mult timp stand pe scaun, asa ca alegerea acestei piese de mobilier este cea careia trebuie sa-i acordam cea mai mare atentie. Scaunele ergonomice, cu inaltime si spatar reglabil, sunt ideale.

 

Nu uita de spatiile de depozitare – cum le planifici?

In orice birou depozitarea este o necesitate. Depozitarea inchisa te ajuta sa mentii spatiul ordonat si curat o perioada mai lunga de timp, in timp ce in unele cazuri este de preferat sa folosesti depozitarea deschisa, pentru acces faci la anumite obiecte pe care le folosesti in procesul tau profesional. Ia in calcul specificul nevoilor tale si construieste apoi spatii de depozitare care corespund acestora. 

 

Idei de plante perfecte pentru birou

Pentru birou sunt recomandate plantele rezistente. Atunci cand le alegi, trebuie sa iei in calcul doi factori importanti – cat de luminoasa este incaperea in care se afla plantele si cat timp va fi alocat ingrijirii lor. Cateva recomandari bune pentru birou sunt: Limba soacrei (Sansevieria), planta ZZ (Zamioculcas), palmierul Areca, Yucca, Dracaena Marginata si  palmierul pitic (Chamaedorea elegans)

 

Cum te putem ajuta?

PickTwo nu iti ofera doar o amenajare coerenta din punct de vedere vizual si eficienta din punct de vedere practic. Suntem pregatiti sa te sprijinim pe tot parcursul procesului, de la proiectie, machete 3D cu propuneri de design si design de mobilier. 

 

Astfel, ai garantia ca:

  • economisesti timp;
  • iti planifici eficient si iti optimizezi bugetul;
  • ai acces la finisaje si mobilier de calitate;
  • totul este facut pentru tine, potrivit nevoilor, dorintelor tale si conditiilor spatiului tau;
  • spatiul tau va capata o identitate bine definita, iar brandul tau va avea o voce mai puternica;
  • vei primi propuneri de amenajare ajustate pentru scopul spatiului;
  • vei avea acces la finisaje si produse de inalta calitate;
  • vei putea personaliza piesele de mobilier;
  • vei putea personaliza fiecare zona/ camera;
  • vei impaca atat nevoile angajatilor, ale clientilor, cat si pe ale tale.

This website uses cookies to analyze traffic and enhance your experience. Learn more

Accept